Diensten

Communicatieadvies & innovatief in tekst

Online en offline communicatie

Een goede tekst is een prettig leesbare en opvallende tekst die jouw doel kracht bij zet. Dat doel kan van alles zijn: Een verhaal vertellen, aanzetten tot een aankoop, imago versterken, voorlichten en informeren. De kans is dan ook vele malen groter dat de klant ook echt overgaat tot aankoop of aanvraag van informatie.

Met Hart & Ziel schrijf ik teksten voor:

Websites, direct mailings en blogs maar ook brochures, folders, nieuwsbrieven, magazines, interviews, bedrijfsprofielen persberichten, columns etc. Uniek, uniform en SEO vriendelijk.

Heldere en toegankelijke tekst

Hart voor de zaak

Hart & Ziel Communicatie is betrokken bij zowel de mens als het product van de organisatie. Samen zorgen we voor een optimale presentatie van producten en/of diensten.

Effectieve communicatie betekent:

– de juiste middelen inzetten om het beste resultaat te krijgen.
– met het beschikbare budget het maximale te bereiken.

Zit je boordevol plannen voor je bedrijf, maar lukt maar niet om concreet tot actie te komen? Ik denk graag met je mee, stimuleer en ben soms zelfs een beetje je coach. Samen zorgen we ervoor dat je bedrijf groeit en dat je toch dat punt op de horizon bereikt.

Complexe onderwerpen begrijpelijk maken

Meedenken en concreet maken

Hoe onderhoud je als bedrijf of organisatie een relatie met je publiek? En hoe krijg je het voor elkaar dat anderen jouw boodschap overnemen?

Public relations begint met kennis delen en verhalen vertellen. De kracht van marketing kun je omschrijven als je boodschap formuleren en communiceren.

De kracht van public relations is als anderen die boodschap echt overnemen. Je merknaam vergroten door prominent aanwezig te zijn, maar daar moet je wel wat voor doen. Vroeger was het medialandschap veel overzichtelijker en met een trouwe doelgroep.

Bij imago draait het om hoe mensen over jouw merk denken (waarden en betekenis). De gevoelens die een merk oproept bij een consument zijn hierin belangrijk.

Alle uitingen die je als bedrijf doet, dragen bij aan de identiteit en het imago

De weg weten op sociale media

Social media; je kan er als ondernemer bijna niet meer omheen als communicatiemiddel. Miljoenen Nederlanders gebruiken dagelijks social media, dus ook jouw klant bevindt zich daar. Veel consumenten vergaren hun informatie via tablet, computer en op de smartphone. Maar door de digitalisering en de enorme versnippering binnen het medialandschap, is het veel lastiger geworden om voor het voetlicht te komen met je boodschap. Alleen verhalen die ertoe doen worden gedeeld, het liefst via social media. En dat willen we natuurlijk allemaal met ons merk.

Naamsbekendheid vergroten via internet

Crossmediale uitdaging

Onderzoeken laten zien is dat consumenten kiezen voor een andere manier van lezen. Dus naast de nieuwsbrief, ook de blog, of de social media van hun merk. En bovendien via het kanaal van eigen keuze. Consumenten kiezen voor die plekken waar informatie bij elkaar komt zoals; Facebook, Instagram, Twitter, Pinterest, Google+, LinkedIn of YouTube.

Deze crossmediale tijd vormt niet zozeer een bedreiging, maar eerder een uitdaging voor bestaande organisaties en bedrijven.

Creëer betrokkenheid 

Authenticiteit

Vertel een geloofwaardige en betrouwbare boodschap, eerlijk en echt. De hoeveelheid bronnen aan informatie is enorm. We worden in het dagelijks leven bijna overspoeld met berichten en boodschappen. Het is nog een hele kunst om je verhaal over je bedrijf, product, dienst of evenement goed op de bühne te brengen. De kans van slagen is het grootste als je boodschap geloofwaardig en betrouwbaar is.

Zo creëer je een relatie tussen jou en de klant. Consumenten die een hoge betrokkenheid hebben met jouw merk, product of dienst zullen ook als ambassadeur fungeren en zijn ook eerder bereid een duurzamere relatie met je aan te gaan. Consumenten krijgen een bepaalde houding en mening ten aanzien van je merk. Veel succes valt of staat met het begrip actualiteit.

Maar hoe houd je je content zo geloofwaardig en betrouwbaar mogelijk? Door het te schrijven vanuit een interessant perspectief voor de ontvanger. What’s in it for them? Het moet een verhaal zijn waar je doelgroep op zit te wachten.

Vertel je verhaal oprecht en authentiek

De kracht van storytelling

Een krachtige manier om een boodschap te voorzien van een geloofwaardig verhaal is met behulp van storytelling. Zolang mensen communiceren, vertellen ze elkaar verhalen. Storytelling is van alle tijden en wordt voor bedrijven en organisaties steeds relevanter. Steeds meer bedrijven zien het belang van storytelling om verbindingen te leggen tussen de missie van het bedrijf, de medewerkers, partnerorganisaties, consumenten of het publiek.

Verhalen kun je inzetten om positieve veranderingen tot stand te brengen. Laat mensen nieuwe perspectieven zien en helpt ze om stappen te zetten in die richting. Dat draait om het versterken van vertrouwen, verbinding, (maatschappelijke-) betrokkenheid, duurzaamheid en respect. Verhalen kunnen ons laten zien waar we naar toe gaan, geven betekenis en brengen ons in contact met een bigger now.

Geen bladvulling, maar kwaliteit

Verhalen en de juiste toon

De tone of voice is van grote invloed in het bereiken van je doelgroep. Het geheim van goede content (zowel digitaal als print) zit ‘m al in de manier van aanspreken, in een stijl die bij de doelgroep aansluit. Daarbij gaat het om vertrouwen scheppen, kennis delen en authenticiteit. Het stimuleert herkenning, merkbewustheid, vertrouwen, binding en loyaliteit voor je merk. Door de teksten uitnodigend te schrijven, houd je de aandacht van de consument langer vast.

Meer zichtbaarheid, meer naamsbekendheid, meer klanten? En wil jij dat jouw boodschap onder de aandacht komt? Heb je hulp nodig met het creëren van sterke content?

Ik geef graag advies over de juiste communicatiemiddelen en hoe deze in te zetten om je doelstellingen te halen. Op een manier die bij jouw bedrijf of organisatie past.